آنچه شما باید بدانید تا یک طراح UX شوید

اگر هر زمان را برای جستجوی یک کار طراحی صرف کرده اید، شانس خوب است، شما می توانید یک پست شغلی را مشاهده کنید که به دنبال یک طراح تجربه کاربر (UX) است. قطعا این حس مبهم را دارید که طراحی UX ارتباطی با وب سایت ها دارد. اما شما هنوز هم در مورد این بخش رو به رشد زمینه طراحی و حرفه های طراحی UX که هنوز هم می بینید، اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد.

 

این متخصصان خلاق دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟ چگونه یک طراح UX می شوید؟ ما به کمک متخصصان با تجربه در طراحی استفاده کردیم تا نگاهی دقیق تر به چگونگی تعریف طراحی UX و آنچه که برای شروع یک حرفه در این زمینه در حال تحول نیاز است، داشته باشیم.

 

با همه چیز از اهمیت تجربه کاربر گرفته تا مهارتهای طراحی UX که در نیروی کار به آن ها نیاز دارید، با ما همراه شوید.

 

تجربه کاربر چیست؟

اصطلاح تجربه کاربر به نحوه تعامل افراد با یک محصول طراحی شده، از برنامه ها و وب سایت ها گرفته تا محصولات فیزیکی اشاره دارد. Kat Kell Vellos، طراح ارشد UX می گوید: "تجربه کاربر در طراحی محصولات دیجیتالی و فیزیکی متمرکز است که استفاده از آن بصیرت است و نیازهای کاربر را به روش های معقول، کارآمد و دلپذیری برآورده می کند.

 

طراحی UX مانند هوا است: شما ممکن است بیشتر اوقات متوجه آن نشوید، اما وقتی در آنجا نباشد، بسیار دردناک می شود. Vellos می گوید: "اگر شما به دلیل اینکه یک وب سایت یا برنامه شما را گیج کرده یا ناامید کرده است، تلفن یا رایانه خود را فریاد زده اید، می دانید که یک طراحی UX بد چه شکلی دارد".

 

داشتن طراحی کاربر پسند چیزی بیش از راحتی نیست. جسی کراوچ، مالک Never Astray، خاطرنشان می کند که "اگر نمی توانید از ابزارهای موجود استفاده کنید زیرا آنها بیش از حد گیج کننده هستند، احتمالاً به هیچ وجه از آنها استفاده نمی کنید."

 

چرا طراحی UX مهم است؟

این ما را به اهمیت طراحی UX می کشاند. اگر محتوای دیجیتالی آنقدر ضعیف طراحی شده باشد که کاربران به سادگی از آن جلوگیری کنند، می توانند اطلاعات یا منابع مورد نیاز خود را از دست ندهند. Vellos می گوید: "طراحی UX برای اطمینان از اینکه همه مردم قادر به درک و استفاده آسان محصولات، خدمات و واسطهای مورد نیاز برای تعامل هستند، مهم هستند."

 

تأثیر طراحی UX فراتر از کاربران خاص است. تجربه کاربر آنقدر برای دنیای دیجیتال حیاتی است که منجر به توسعه محصولات جدید و روندهای طراحی از جمله فناوری پیشگام مانند تلفن های هوشمند می شود.

 

Crouch می گوید: "روند وب به خودی خود در حدود تجربه کاربر شکل گرفته است." "طراحی پاسخگو، صفحات وب با کارایی بالا و تمرکز سنگین بر فناوری های طراحی گرا مانند پیشرفت استانداردهای CSS، چیزی هستند که امروزه وب را برای استفاده زیبا و لذت بخش می کند."

 

طراحان UX چه کاری انجام می دهند؟

طراحان UX وظیفه نظارت بر کل مراحل طراحی وب سایت، برنامه یا محصول جدید را دارند. براساس بنیاد طراحی تعامل، طراحان UX باید از خود بپرسند که چرا، چه چیزی و چگونه مصرف کنندگان از یک محصول استفاده می کنند. فقط پس از پاسخ دادن به این سؤالات، آنها برای ایجاد یک تجربه کاربری قدرتمند و بصری آماده خواهند بود.

 

با توجه به آموزش غیرمستقیم، کارهای روزانه یک طراح UX ممکن است شبیه هر نوع دیگر از طراحی وب یا گرافیک باشد. این متخصصان از همان نرم افزار و ابزارهایی مانند Adobe Creative Suite® استفاده می کنند تا طرح هایی را ایجاد کنند که انتظارات مشتری را برآورده کرده و یک پیام را به شما منتقل کند. اما در زیر سطح، آنها همیشه ارزیابی می کنند که چگونه انتخاب طراحی آنها بر قابلیت استفاده محصول نهایی تأثیر خواهد گذاشت.

 

طراحان UX تحقیقات گسترده کاربران، از جمله مصاحبه ها را انجام می دهند تا انگیزه های کاربران نهایی را برای استفاده از یک محصول و نحوه عملکرد آنها انتظار داشته باشند. آنها همچنین برای برنامه ریزی طرح های خود نمونه های اولیه و وایرهای مستندی ایجاد می کنند و از نزدیک با مشتریان و سایر اعضای تیم طراحی همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که این پروژه اهداف خود را برآورده می کند و در بودجه باقی می ماند

ادامه دارد .


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها