راهنمای طراح گرافیک روانشناسی رنگ

تئوری رنگ به خودی خود یک علم و هنر است که برخی از آنها به عنوان مشاوران رنگ یا بعضاً مشاوران برند، مشاغل کل را ایجاد می کنند. دانستن تأثیر رنگ در اکثر افراد، یک تخصص فوق العاده با ارزش است که طراحان می توانند به مشتریان خود تسلط و ارائه دهند.

البته چیزهای زیادی برای آن وجود دارد چیزی به سادگی با تغییر رنگ دقیق یا اشباع یک رنگ می تواند احساس کاملاً متفاوتی را برانگیزد. اختلافات فرهنگی می تواند این تأثیرات را پیچیده کند، با رنگ و نشاط و شادابی در یک کشور در کشور دیگر افسرده می شود.

این اولین بار است که در یک سری دو قسمتی در زمینه تئوری رنگ صحبت خواهم کرد. ما را دنبال کنیم تا حقایق جذابی را در رابطه با رنگ ها به دست آورید، این حقایق می تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند.

آیا به یک لوگو که به جای رنگ آبی زرد است، متفاوت پاسخ می دهید؟ فکر اول شما ممکن است این باشد که اهمیتی ندارد، اما رنگ های به کار رفته در یک طرح می توانند در بینندگان آن تأثیر داشته باشند. استفاده از رنگ در طراحی گرافیکی راهی عالی برای تأثیرپذیری از روشی است که بیننده نسبت به یک ترکیب احساس می کند. به عنوان مثال، رنگ های سبز روشن تمایل به برانگیختن بهار و طبیعت دارند، که این امر باعث می شود احساس کاملی برای لوگو یک شرکت انرژی تجدید پذیر باشد. پس از این رنگ هرگز غافل نشوید، این رنگ هیچ گاه از مد نمی افتد.

 

همه شرکت ها و مارک ها در وب سایت های خود، در تبلیغات و محصولات خود از رنگ استفاده می کنند، بنابراین انتخاب رنگ هایی که با رسالت کسب و کار طنین انداز باشد بسیار خوب است. درست مانند سایه مناسب رنگ می تواند زندگی را در یک اتاق نفس بکشد، رنگ مناسب می تواند اقدام دلخواه را از طرف مصرف کننده آغاز کند.

 

اما فقط حرف ما را برای آن استفاده نکنید. ما با متخصصان فصلی ارتباط برقرار کردیم که تأثیر رنگ در طراحی و تجارت را کاملاً درک می کنند. در ادامه این مطلب راجع به روانشناسی رنگ و طراحی از این متخصصان حکمت بخوانید.

 

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ، بررسی چگونگی تأثیر رنگ بر احساسات و رفتارهای ما است. بسته به نوع تربیت، پیشینه فرهنگی و ترجیح شخصی شما، رنگهای خاص می توانند احساس خاصی به شما دهند. بررسی این نکات به شما خیلی کمک خواهد کرد.

 

چرا روانشناسی انتخاب رنگ اهمیت دارد؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه یک اتاق زرد تمایل به شما را درخشان تر یا خوشحال تر می کند؟ یا چگونه یک لباس قرمز می تواند شما را به احساس شور و شوق تبدیل کند، در حالی که یک نشان قرمز می تواند شما را به خطر هشدار دهد؟

 

موضوع روانشناسی رنگ می تواند کمی پیچیده باشد زیرا رنگ و احساسات می توانند بسیار ذهنی باشند. اما مطالعات نشان می دهد که رنگ از طرق خاص بر احساسات تأثیر می گذارد.

 

"X به عنوان شرکتی که محصولات کودک تولید می کند، می خواهد که مارکش احساس راحتی و قابلیت اطمینان ایجاد کند. ما معتقدیم که انتخاب رنگ نقش مهمی در ایجاد این احساسات دارد. "گفت: Tali Zipper، معاون بازاریابی شرکت Baby K’tan LLC. او استراتژی خود را در انتخاب رنگهای شاد که نشان از قابلیت اطمینان دارد، توضیح می دهد و باعث ترغیب مشتریان می شود تا هنگام خرید محصولات خود احساس راحتی کنند.

 

زیپ در ادامه توضیح می دهد که این شرکت مطالعاتی را پیدا کرده است که نشان می دهد رنگ آبی اغلب با اعتبار و آرامش در ارتباط است. آنها تصمیم گرفتند رنگ آبی خود را به رنگی پر جنب و جوش تر تغییر دهند تا مشتریان نیز برند خود را با شادی مرتبط کنند.

 

لورن الیس، مدیر خلاق ماسونری، همچنین تشخیص اینکه رنگ های مختلف بسته به فرهنگ ممکن است احساسات مختلفی را برانگیزند، حائز اهمیت است. به عنوان مثال، قرمز در فرهنگ های غربی معمولاً به معنای خطر، اشتیاق یا عصبانیت است، در حالی که این نشان دهنده شانس یا شادی در فرهنگ های شرقی است. رنگ آبی در ایالات متحده آمریکا مردانه است اما در چین نه است.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها