اکنون طراحی لوگو

چه ویژگی هایی در یک لوگو باعث می شود که به یک طراحی برتر لوگو واجد شرایط تبدیل شود؟ پس از رای گیری تعداد زیادی از سازندگان لوگو ، آژانس های بازاریابی دیجیتال و شرکت های طراحی ، یک مورد که می توانند در مورد آنها توافق کنند این است که همه  لوگو های خوب دنیا این سه ویژگی را دارند:

ساده

لوگو های ساده به راحتی قابل تشخیص هستند. به محض اینکه مردم یک لوگو را مشاهده کردند ، باید دقیقاً بدانند که چیست و می توانند آن را با یک مارک یا یک شرکت خاص مرتبط کنند.

تمام لوگوهای قدرتمند یک ویژگی واحد دارند که به آنها در ایستادگی کردن کمک می کند.

همه کاره

هنگام برندسازی شرکت خود ، قطعا می خواهید در لوگو ، تصویر و رنگ بندی خود سازگار باشید. شرکت طراحی لوگو ، LogoBee ، تطبیق پذیری لوگو را با گفتن کامل توصیف می کند ، "شما می خواهید یک تصویر ثابت را در تمام مواد بازاریابی خود ، از جمله علائم ، سربرگ ، کارت ویزیت ، خطوط محصولات و وب سایت ها به تصویر بکشید. اغلب اوقات ، طراحی لوگو پیچیده در یک وب سایت یا بیلبورد خوب کار می کند ، اما وقتی آن را کوچک می کنید تا روی یک قلم یا فنجان قهوه قرار بگیرد ، تصویر یا حروف غیرقابل فهم خواهد شد. لوگو شما همچنین باید به طور سیاه و سفید به خوبی کار کند. "

خاطره انگیز

لوگو های عالی باید توجه مخاطبان مورد نظر شما را جلب کنند و یک تأثیر مثبت ماندگار باقی بگذارند.  لوگوهای خاطره انگیز بسیار آسان هستند، آنها را از حافظه توصیف و به یاد بیاورید زیرا در ناخودآگاه شما تعبیه شده است. حنا ری از طراحی هیل فکر می کند ، "بسیاری از مطالعات نشان داده اند که به یاد ماندنی ترین لوگو ها یک طراحی ساده هستند. در حقیقت ، سادگی این طرح عامل شماره یک لوگوهای به یادماندنی در بررسی ها و مطالعات بود . [زیرا] این امر به جلب توجه مصرف کنندگان بیشتر از سایر عوامل کمک می کند.

لوگو ها در انواع مختلفی قرار می گیرند. برخی از انواع طراحی لوگو عبارتند از:

 

لوگو های تصویری

ماسک ها

علائم انتزاعی

علائم ترکیبی

کلمات کلیدی

علائم

سمبل ها

به چند مورد از این تصاویر می پردازیم .

لوگو های تصویری

این لوگو ها را می توان نماد لوگو یا مارک تجاری نیز نامید. در اصل یک نماد یا یک لوگو مبتنی بر گرافیک است. وقتی به فروشگاه اپل یا هر محصول Apple مانند iPhone یا MacBook فکر می کنید ، به آنچه فکر می کنید فکر کنید. آن تصویر یک سیب با یک گزش گمشده نمونه ای از یک لوگو تصویری است. نمونه دیگر می تواند نشان گر قرمز و سفید فروشگاه Bulletye یا نماد دوربین اینستاگرام یا حتی تصویر شبح اسنپچات باشد.

تصویری که شما انتخاب می کنید با یک لوگو تصویری بسیار مهم است زیرا تا زمانی که شرکت در کار باشد ، در شرکت شما خواهد ماند.

علائم انتزاعی

یک علامت انتزاعی شبیه به یک لوگو تصویری است ، به جز اینکه از یک تصویر انتزاعی یا شکل ها و اشکال هندسی به جای تصویر یا آی واقعی استفاده می کند. به یاد داشته باشید که چطور بحث کردیم که فروشگاه اپل دارای یک لوگو تصویری از یک سیب با علامت نیش است.

 

یک نمونه لوگو انتزاعی مانند لوگو Pepsi است ، یک دایره ای با رنگ های قرمز ، سفید و آبی یا به لوگو سیاه و سفید آدیداس یا لوگو سبز BP فکر کنید. هر دوی آنها از اشکال انتزاعی تشکیل شده است و اکنون ما آن تصاویر را با مارک های آنها می شناسیم و به آنها پیوند می دهیم.

علائم

Lettermarks یک لوگو مبتنی بر تایپوگرافی است و همچنین می تواند به عنوان لوگوهای مونوگرام شناخته شود. آنها بسیار شبیه به علائم کلمه ای هستند و به طور معمول اولیه شرکت هستند که به منظور ساده سازی نام شرکت طولانی استفاده می شوند.

به عنوان مثال ، درباره شرکت ، International Business Machines فکر کنید. گفتن آن آسانتر است و یک لوگو دارد که می گوید IBM.

مثال دیگر HBO است. بدون کوتاه کردن نام و استفاده از تنها نشانگر آن ، همه ما باید هنگام مراجعه به آن ، Home Box Office را بگوییم.

یا به ناسا فکر کنید. چه کسی می دانست که آن را به عهده اداره ملی هوانوردی و فضایی است؟ همچنین ، تصور کنید که باید آن 42 شخصیت را بر روی کلیه مواد بازاریابی نوشته باشید - احتمالاً نمی تواند در موارد کوچکتر جای بگیرد ، بنابراین کوتاه کردن آن در ناسا باعث می شود تا این لوگو بسیار متنوع تر شود.

علامت ترکیب

یک لوگو ترکیبی علامت گذاری است که شامل چندین لوگو مختلف در یک است. آنها معمولاً دارای نشانک یا علامت نامه در لوگو و همچنین یک علامت انتزاعی ، طلسم یا علامت تصویری هستند. به زبان غیرمستقیم ، نام این شرکت و یک تصویر را در کنار لوگو درج می کنند.

وقتی به شرکت های مارک ترکیبی فکر می کنم ، به پوما فکر می کنم که چهره پوما از روی کلمات پوما یا لوگو Doritos پرش کند. آنها شکل انتزاعی Dorito با کلمات "Doritos" که در سراسر آن می رود. نمونه‌ی دیگر نماد پیتزا دومینو است. آنها یک دومینو واقعی با رنگ قرمز و سفید با نام خود "پیتزا دومینو" در جعبه آبی زیر دومینو دارند.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها