طراحی گرافیک
طراحی گرافیک چیست؟
طراحی گرافیکی مهارت ایجاد محتوای بصری برای ارتباط پیام ها است. طراحان گرافیک با استفاده از روش های سلسله مراتبی بصری و چیدمان صفحه ، از تایپوگرافی و تصاویر برای پاسخگویی به نیازهای خاص کاربران استفاده می کنند و برای بهینه سازی تجربه کاربر ، بر منطق نمایش عناصر در طرح های تعاملی تمرکز می کنند.
طراحی گرافیک
طراحی گرافیکی یک هنر و صنعت باستانی است که قدمت آن در گذشته از سلسله مراتب مصر تا نقاشی های غار 17000 ساله است. به عنوان اصطلاحی که در صنعت چاپ دهه 1920 وجود دارد و شامل طیف وسیعی از فعالیت ها از جمله ایجاد آرم ، مربوط به جذابیت زیبایی و بازاریابی است، بینندگان را با استفاده از تصاویر ، رنگ و تایپوگرافی جذب می کند. با این حال ، طراحان گرافیک که در طراحی تجربه کاربر (UX) کار می کنند ، باید انتخاب های سبکی را در مورد ، مثلاً مکان تصویر و فونت با رویکرد انسان محور توجیه کنند ، روی نقاط اصلی تمرکز کنند و به دنبال حداکثر همدلی با کاربران باشند و در ضمن ایجاد طرح هایی زیبا و جذاب که حداکثر قابلیت استفاده را دارند. . زیبایی شناسی باید یک هدف باشد - در طراحی UX ما به خاطر هنر هنر نمی آفرینیم. بنابراین ، هنگام انجام طراحی گرافیکی برای UX ، باید از معماری اطلاعات طراحی های تعاملی خود در نظر بگیرید ، برای دسترسی به کاربران اطمینان حاصل کنید و از مهارت های طراحی گرافیک در ایجاد خروجی که کل تجربه کاربر را شامل می شود ، از جمله توانایی پردازش بصری کاربران را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر برنامه تلفن همراه دیگری که دلپذیر باشد نمی تواند در چندین کلیک با انگشت شست به کاربران آنچه نیاز دارد ارائه دهد ، طراحان آن نتوانسته اند تجربه کاربری با طراحی گرافیکی را منطبق  کنند. دامنه طراحی گرافیک در UX ، ایجاد طرح های زیبایی را در بر می گیرد که کاربران آن را بسیار لذت بخش ، معنی دار و قابل استفاده می دانند.

    "طراحی یک راه حل برای یک مشکل است. هنر یک سوال برای یک مسئله است. "

    - جان مائدا ، رئیس دانشکده طراحی رود آیلند
طراحی گرافیکی طراحی عاطفی است

اگرچه عصر دیجیتال مستم طراحی با نرم افزار تعاملی است ، اما طراحی گرافیک هنوز هم پیرامون اصول قدیمی قدم می گذارد. ضربه زدن به نقطه درست با کاربران از نگاه اول بسیار مهم است. به عنوان یک طراح گرافیک ، شما باید درک کاملی از تئوری رنگ داشته باشید و انتخاب صحیح طرح رنگ چقدر حیاتی است. انتخاب های رنگی نه تنها سازمان (به عنوان مثال ، لباس های بانکی مناسب) بلکه انتظارات کاربران را نیز منعکس می کند (مثلاً قرمز برای هشدارها ، سبز برای ادامه اعلان ها). شما باید با توجه به چگونگی تطابق عناصر با لحن (مثلاً فونت های بدون سر و صدا برای هیجان / خوشبختی) و تأثیر کلی ، توجه داشته باشید و توجه داشته باشید که چگونه احساسات کاربران را در هنگام هدایت آنها شکل می دهید ، مثلاً ، از صفحه فرود تماس بگیرید. غالباً طراحان گرافیک درگیر طراحی حرکات برای صفحه نمایش های کوچکتر هستند و به دقت مشاهده می کنند که زیبایی شناسی کار با انتظارات کاربران مطابقت دارد و با پیش بینی نیازها و ذهنیت آنها ، قابلیت استفاده در یک تجربه روان را افزایش می دهد. با توجه به روانشناسی کاربر ، برخی از ملاحظات طراحی گرافیک مخصوصاً سنگین به این شکل است:

    تقارن و تعادل (از جمله انواع تقارن)
    جریان
    تکرار
    الگو
    نسبت طلایی (یعنی ، نسبت های 1: 1.618)
به عنوان مثال چگونگی توازن با فکر  اینکه چشمان کاربران چه نوع چیدمانی را خوب تشخیص می دهد
    تایپوگرافی (شامل همه چیز از انتخاب فونت تا سایز عنوان)
    فرهنگ مخاطبان (الگوی استفاده مجدد از رنگ و خواندن)

به طور کلی ، مأموریت در مقابل طراحی گرافیک نمایش اطلاعاتی هماهنگ است - زیبایی و قابلیت استفاده باید با هم هماهنگ باشد ، و با آرمان سازمان ایده های شما را حمل کند. از طریق حضور قابل رویت بصری ، به کاربران تذکر می دهید که می دانند چه کاری می خواهند انجام دهند - نه فقط به این دلیل که شما عناصری را از نظر زیبایی شناسی ترتیب داده اید که در آنجا انتظار دارند که آنها را پیدا کند ، یا به آنها کمک کند تا راه خود را پیدا کنند ، بلکه به دلیل ارزش ها هستند. طراحی های شما آینه خود را نیز نشان می دهد.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها